De eerste indruk! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu De eerste indruk! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu

De eerste indruk!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Februari 2013 | Peru, Huancayo

Wauw, ik ben echt in Peru! Na een lange vlucht ben ik goed aangekomen in Lima. Daar werd ik keurig opgehaald en naar het hotel gebracht waar ik 2 nachtjes heb overnacht. In het hotel kwam tegelijk een ander Nederlands meisje aan, Sadia, die vrijwilligerswerk gaat doen in Cusco. Met haar heb ik gezellig Lima verkent. Lima is een erg drukke stad met veel toeterende auto´s en een hoop mensen. Ik heb vooral veel gekeken naar alles wat er te zien viel, zoals de mensen, de winkeltjes en nog veel meer. Het was trouwens heerlijk weer, echt tropisch, veel beter dan Nederland. We zijn in de wijk Miraflores lekker wat gaan eten en eerst even bij de zee geweest. Helaas geen lekker zandstrand, maar het was toch lekker om even pootje te baden. Daarna waren we allebei kapot rond een uur of 8 hier, Nederlandse tijd 2 uur s´nachts. De volgende dag ging ik met de bus naar Huancayo waar ik 4 maanden zal blijven. De busreis was erg luxe, met internet, films en een heel comfortabele stoel. Het duurde iets meer dan 7 uur om hier te komen. Op het eindpunt werd ik opgewacht door Ana, de directrice van T´ikani. Ik slaap bij haar ouders thuis. Ik heb een prima kamer met een lekker bed, een bureau en een kast. Er is een keuken en een badkamer. Marinda, ook een Nederlandse vrijwilliger woont hier ook. Het is wel fijn dat ze me een beetje op weg kan helpen. Ik krijg zoveel indrukken, ik vind het moeilijk om daar een goed beeld van te geven, maar wat ik wel kan zeggen is dat iedereen hier ontzettend aardig is en dat ze erg hun best doen om mij welkom te doen voelen. Zelfs in een grote stad als Lima, had Sadia een boodschappentasje in de taxi laten liggen en die kwam de taxichauffeur een tijdje later weer langsbrengen, echt superlief! Hier in Huancayo is het weer trouwens ook prima, maar volgens mij heb ik daar wel geluk mee, want ik was al gewaarschuwd voor koud en nat weer. De zon heeft tot nu toe elke dag geschonen en meer dan een klein regenbuitje is er niet geweest. Vandaag ben ik ook voor het eerst meegeweet naar T´ikani. Op maandag is het voor het project Waramisuncu, voor kinderen met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking kantoordag. Ze hebben vanochtend vergadert over de kinderen die ze gaan bezoeken en wat hun doelen daarvoor zijn. Ik heb er weinig van meegekregen, omdat mijn spaans nog vrij beperkt is, maar het was interessant om mee te kijken wat ze daar doen. Op het kantoor zit ook het dagverblijf Waytakuna, waar kinderen van 1t/m3 kunnen verblijven. Ivb met vakantie hier in Peru zijn er maar10 kinderen, omdat de oudere kinderen nu op kunnen passen, maar ze verwachten dat er over 2 maanden zo´n 60 kinderen opgevangen worden. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Morgen is mijn eerste dag op Waramisuncu. Ik loop mee met Gisella. Per dag bezoeken we 5 kinderen. Ik ben erg benieuwd naar hoe zo´n dag eruit ziet, wat voor families en kinderen ik ga zien en hoe ze wonen! Tot nu toe ben ik vooral in het centrum van Huancayo geweest, maar morgen ga ik ook naar de armere wijken. Ik laat snel weer wat van me horen! Groetjes

  • 05 Februari 2013 - 10:04

    Jorien Strik:

    Hoi Lotte,

    Super dat je eerste indruk van het land en de mensen al zo positief is! Ik zou wel even om een hoekje willen kijken...En lekker weer is ook fijn om mee te beginnen, hier is het 4 graden en regen, dus veel slechter kan het niet. Veel succes met het verwerken van alle nieuwe indrukken en leer maar gauw spaans. Je zult zien dat dat heel snel gaat als je het de hele dag om je heen hoort.
    Lieve groetjes van Jorien

  • 05 Februari 2013 - 11:14

    Susanne Exterkate:

    Wauw Lotte! Dat klinkt al super die eerste ervaringen! Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken de komende tijd. Super veel succes en geniet ervan! (op het moment kijk ik naar buiten en sneeuwt het HEEL hard, dus wat een geluk heb jij ;)) x!!

  • 07 Februari 2013 - 19:42

    Marijke Blok:

    lieve lotte,
    fijn dat het zo goed gegaan is.Je uitgebreide verslag heb ik met veel plezier gelezen.Ik blijf op de hoogte.en ik hoop dat alles verder ook naar je zin zal zijn.
    Heel veel liefs kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 12732

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Stage in Massaya

31 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: