Mijn eerste dagen. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen.

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 November 2014 | Nicaragua, Granada

Het eerste wat me opviel bij aankomst was de warmte, pfff que calor. Het is hier ongeveer 30 graden, elke dag en in de nachten koelt het wel wat af, maar het blijft rond de 25 graden. Ik ben dan ook erg blij met mijn ventilator, zonder zou ik het niet uithouden. Granada licht aan een groot meer, dus gelukkig waait er vaak een lekker windje en ook het staartje van de regentijd zorgt af en toe voor wat verkoeling. In de warmte is stilzitten soms bijna te inspannend en ik wordt er erg slaperig van. Een siesta is helemaal zo' gek idee nog niet hier. Ik hoop dat ik snel wat meer wen aan de warmte, want op stage kan ik natuurlijk niet even een dutje doen.
Slapen doe ik goed in mijn nieuwe bed. Ik heb het naar mijn zin in mijn nieuwe casa, maar ik moest wel even wennen. Ik woon in het huis van Carmen met haar partner (zijn rol is me niet helemaal duidelijk), haar dochter, haar vader en een jong katje. De familie spendeert het grootste deel van de dag voor de tv in comfortabele schommelstoelen. De ramen en deur van de woonkamer zijn de hele dag open en ook heeft het huis een binnenplaats. De keuken en de badkamer zijn hier in de buitenlucht. De koude douche waar ik van tevoren een beetje tegen opzag is heerlijk.
Ik wordt goed verzorgd en krijg maaltijden per dag voorgeschoteld met daarbij refrescos. De meeste Nicaraguaanse gerechten worden bereid met vlees, kip of vis, maar ik heb al wat platos tipicos kunnen proberen. Ze eten hier veel rijst, bonen en voornamelijk kip. Ook aardappels, mais en bakbananen staan veel op de menukaart. Mijn gastmoeder doet erg haar best om mij van gezond en lekker eten te voorzien en ik krijg veel groenten (wortelen, bieten, kool) en frutas (ananas, watermeloen, sinaasappel). De drankjes (refrescos) zijn ook erg bijzonder. Ik heb al wortelsap, bietensap, te fresco en een boel andere fruit/groente drankjes gedronken. De meeste zijn erg zoet en koud, maar ook erg lekker.
Een nadeel aan mijn kamer is dat ik niet mijn eigen licht heb. Ik deel de lamp met Carmen en het lichtknopje zit in haar kamer. Dit is lichtelijk onpraktisch en vaak gaat het licht aan of uit op momenten dat ik daar niet op zit te wachten of moet ik vragen of het licht aan of uitkan, maar het heeft ook wel iets komisch.
Mijn eerste week zit er al weer bijna op, dat gaat toch best snel. Ik zal binnenkort wat schrijven over de spaanse les en de tripjes die we met de lessen maken.
Groetjes!

  • 06 November 2014 - 12:05

    Aliejenne Beumer:

    wij wensen je een hele mooie ervaring toe daar in Niguargua! Ben benieuwd naar je verhalen. Groetjes Aliejenne en Otmar

  • 06 November 2014 - 19:57

    Luuk:

    Dag Lotte, leuk om weer wat van je te lezen. Zo te zien ben je nog wel aardig terecht gekomen. Als ze je maar niet te veel verwennnen..

    Groetjes van pap en mam

  • 07 November 2014 - 16:40

    Marijke:

    ha lotte, je went al lees ik en ook je fotos bekeken.Hoe gaat het met de taal veretel dat ook maar eens.
    liefs oma

  • 26 November 2014 - 00:22

    Ronald En Jorien:

    Ha Lotte,
    Van harte gefeliciteerd met je 25ste verjaardag. Dikke knuffel!!! Jammer dat we niet even langs kunnen komen, het lijkt ons daar erg mooi. Geniet nog even van je laatste verjaarsuurtjes.

    Groetjes, Ronald en Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Lotte

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 12735

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Stage in Massaya

31 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: