Aangekomen in Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu Aangekomen in Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 November 2014 | Nicaragua, Granada

Na een lange reis van meer dan 24 uur ben ik eindelijk aangekomen in Nicaragua! Op de luchthaven van Managua werd ik opgewacht door de chauffeur van Onstage en deze heeft mij naar mijn gastgezin in Granada gebracht. Carmen, mijn gastmoeder heeft me vriendelijk ontvangen en gelijk mijn kamer laten zien. Op de eerste indruk een prima kamertje, met een ventilator, stoel, bed en nachtkastje. Daarna werd de lunch (almuerzo) geserveerd. Een bord met rijst, wat groenten, sla en kip. Tja, gelijk maar uitgelegd dat ik vegetariër ben. Na wat uitleg had ik het idee dat mijn gastmoeder het ongeveer begreep. Toch stelde zij wat later de vraag of ik jamon (ham) lekker vond op brood. Hmm, het blijkt toch een wat moeilijker begrip te zijn om uit te leggen, vooral in een land waar vlees erg duur is en als een luxe wordt gezien. Na de lunch een rondje door het centrum gelopen, een belletje gepleegd naar huis en mijn eerste cordoba's gepind.
Helaas heeft de vermoeidheid, airconditioning op verschillende luchthavens, kou in de vliegtuigen en de omslag naar tropische temperaturen mij een griepje/bijholteonsteking bezorgd, dus ik heb vooral in bed gelegen de eerste paar dagen. Gelukkig voel ik me al stukken beter en heb ik Granada al een beetje lopen verkennen.
Ik zal snel wat meer schrijven, maar ik ga zo slapen, morgen begin ik met de Spaanse lessen. Ik moet om 8 uur beginnen, dus lekker op tijd.
Groetjes!

  • 03 November 2014 - 09:35

    Marleen:

    He gedsie, gelijk al ziekig op je eerste dagen, da's ook niet fijn! Geniet ervan de komende tijd, maar dat komt zo te lezen wel goed. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Lotte

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 12742

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Stage in Massaya

31 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: