Feliz cumpleaños! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu Feliz cumpleaños! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Lotte Beumer - WaarBenJij.nu

Feliz cumpleaños!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 April 2013 | Peru, Huancayo

Oftewel fijne verjaardag! Ik moet helaas de 18e verjaardag van mijn broertje missen, dus dan maar een verhaaltje over de verjaardagen hier. Ik heb hier al flink wat verjaardagen gevierd. Met het werk vieren we elke maand of elke 2 maanden de verjaardagen van de collega's die jarig worden. De eerste keer zijn we met zijn allen naar de bioscoop geweest en daarna hebben we lekker taart gegeten. De laatste keer zijn we pizza wezen eten, erg gezellig!
Ook de verjaardag van de kinderen van het dagverblijf worden gevierd, dit is een keer in de 3 maanden. Het was een lekkere chaotische gezelligheid. Na het ontbijt gingen we met zijn allen naar een lokaal. 2 collega's waren uitgedost als clowns en er was een poppenkast. Een aantal kinderen waren een beetje bang voor de clowns en hielden maar niet op met huilen, maar ze maakten er een leuk feest van. Er werd van alles lekkers uitgedeeld. De ouders van de jarigen waren ook uitgenodigd en moesten op een gegeven moment hoelahoepen, waaronder ook een vader, echt hilarisch om te zien. En natuurlijk was er taart met kaarsjes en nog belangrijker een piñata! Alle jarigen mochten een poging wagen hem open te krijgen. Met een boel jonge enthousiaste kinderen, toch een lichtelijk gevaarlijke activiteit, maar iedereen is er zonder kleerscheuren vanafgekomen. De piñata had voor ieder kind een leuk speeltje en ze gingen allemaal naar huis met een snoepzakje en een stuk taart, hartstikke gezellig!
Ook met het andere project heb ik al een paar verjaardagen gevierd. Omdat de meeste gezinnen erg arm zijn, krijgen die kinderen vaak geen taart. Om ze ook eens te verwennen, hebben we bedacht om voor ieders verjaardag een mooie taart te kopen. Collega´s van mij hebben een bakker gevonden, waar je voor 10 sol (ongeveer 3,5 euro) een prachtig taartje kan kopen. Ik heb al 2 keer een taart mogen langsbrengen bij een kind, en dat is echt heel erg leuk. Het is hier gebruikelijk dat de jarige een hapje uit de taart neemt, voordag hij wordt aangesneden. Karol nam dat wel heel erg ter harte en doopte gelijk haar hele gezicht in de taart, echt geweldig. Maar wel leuk dat ze er zoveel plezier aan beleven.
De eerste week in mijn nieuwe huis waren er ook gelijk 2 familieleden jarig, de oom en hun neef, wat natuurlijk gevierd werd met taart en een dag gezellig koken. Woensdag is mijn gastmoeder jarig en begin mij mijn peruaanse zusje, dus dat wordt erg gezellig. Ik hoop dat er op haar verjaardag een piñata is, ik ben benieuwd.
Een heel fijne verjaardag gewenst Wessel!
Groetjes uit Perú!
p.s. de foto's volgen snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 12734

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Stage in Massaya

31 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: